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    En quoi consistent les aires marines nationales de conservation (AMNC)?

    Les AMNC sont des aires protégées des océans et des Grands Lacs établies en vertu de la Loi sur les aires marines nationales de conservation du Canada. Les aires marines nationales de conservation comprennent les fonds marins ou le lit des lacs, ainsi que l’eau et la glace, et peuvent également englober des milieux humides, des estuaires, des îles et d’autres terres côtières.

    Qu’est-ce qu’une réserve d’aire marine nationale de conservation?

    Une réserve d’aire marine nationale de conservation est une AMNC qui se trouve dans une zone faisant l’objet d’une ou de plusieurs revendications territoriales autochtones acceptées aux fins de négociation par le gouvernement du Canada. Une réserve d’AMNC est établie et gérée de la même manière qu’une AMNC, mais le statut de la zone est soumis à la résolution finale des revendications autochtones.

    Quel est le but des aires marines nationales de conservation?

    Les AMNC sont établies dans le but de protéger et de conserver des aires marines représentatives et la région des Grands Lacs pour le bénéfice, l’éducation et la jouissance de la population du Canada et du monde entier. Huit objectifs de gestion décrits dans la version mise à jour de la Politique sur l’établissement et la gestion des aires marines nationales de conservation orientent le travail de Parcs Canada pour atteindre l’objectif des AMNC.

    Combien y a-t-il d’aires marines nationales de conservation et où sont-elles situées?

    Il y existe actuellement cinq aires marines nationales de conservation. Une seule – la réserve de parc national, réserve d’aire marine nationale de conservation et site du patrimoine haïda Gwaii Haanas, en Colombie-Britannique – est établie en vertu de la Loi sur les aires marines nationales de conservation du Canada. Les autres sites opérationnels comprennent l’aire marine nationale de conservation du Lac-Supérieur, en Ontario, l’aire marine nationale de conservation Tallurutiup Imanga, au Nunavut, et le parc marin national Fathom Five, en Ontario. Le parc marin du Saguenay–Saint-Laurent, au Québec, a été créé en vertu d’une loi qui lui est propre. Plusieurs autres sites sont proposés et en sont à diverses étapes du processus d’établissement.

    Comment les aires marines nationales de conservation sont-elles créées?

    Les aires marines nationales de conservation sont établies selon les modalités définies dans la version mise à jour de la Politique sur l’établissement et la gestion des aires marines nationales de conservation. Leur création est guidée par le plan de réseau national. L’objectif de Parcs Canada est de représenter chacune des 29 régions marines.

    Comment les aires marines nationales de conservation sont-elles gérées?

    Les aires marines nationales de conservation sont gérées de manière à répondre aux besoins des générations actuelles et futures sans compromettre la durabilité écologique. La gestion réussie de toute aire protégée de Parcs Canada repose sur la coopération et la collaboration. La gestion des aires marines nationales de conservation nécessite une étroite collaboration avec ceux qui utilisent les eaux, les terres, la glace et les ressources biologiques afin de maintenir un écosystème sain et durable. Le règlement général complétera la Loi, les politiques pertinentes, les ententes relatives à la création des sites, les plans directeurs, et d’autres composantes du cadre général de gestion et de création des aires marines nationales de conservation.


    Pourquoi Parcs Canada élabore-t-il un règlement général sur les aires marines nationales de conservation?

    Il s’agit d’un instrument du pouvoir législatif qui a force de loi. Parcs Canada élabore actuellement un règlement pour s’assurer que les activités ayant lieu dans les aires marines nationales de conservation, ainsi que l’utilisation de ces dernières sont compatibles avec les objectifs de ces endroits spéciaux. Le règlement général fournira des outils exécutoires et cohérents à l’échelle nationale, et s’appliquera à toutes les aires marines nationales de conservation établies en vertu de la Loi sur les aires marines nationales de conservation du Canada, d’un océan à l’autre, y compris les Grands Lacs. Le règlement proposé comportera des restrictions et des interdictions générales applicables à toutes les aires marines nationales de conservation, prévoira des exigences en matière de permis et déterminera les pouvoirs pouvant être utilisés pour gérer des activités particulières à la situation et à l’environnement de chaque aire marine nationale de conservation.

    Comment les règlements sont-ils créés?

    Les règlements fédéraux sont élaborés selon un processus décrit dans la Directive du Cabinet sur la réglementation. Cette directive exige que :

    • les règlements protègent et fassent progresser l’intérêt public, et favorisent une bonne gouvernance;
    • le processus réglementaire soit moderne, ouvert et transparent;
    • la prise de décisions réglementaires soit fondée sur des données probantes;
    • les règlements favorisent une économie équitable et concurrentielle.

    L’élaboration d’un règlement doit s’appuyer sur une vaste mobilisation et une large consultation des parties susceptibles d’être touchées par le règlement.

    Les ministères et les organismes doivent également réaliser une étude d’impact de la réglementation pour chaque projet de règlement. L’étude d’impact de la réglementation doit examiner les effets positifs et négatifs potentiels d’un projet de règlement sur la santé, la sûreté, la sécurité, et le bien-être social et économique des Canadiens et des entreprises, ainsi que sur l’environnement. Les organismes de réglementation doivent démontrer que les avantages pour les Canadiens l’emportent sur les coûts. Le résultat de l’étude d’impact de la réglementation consistera en un résumé non technique des répercussions attendues, que l’on désigne sous le nom de résumé de l’étude d’impact de la réglementation. Une fois terminés, le résumé de l’étude d’impact de la réglementation et l’ébauche du projet de règlement seront prépubliés dans la Partie I de la Gazette du Canada pour une période de 30 jours à des fins de consultation du public. Les commentaires reçus au cours de la période de consultation seront utilisés pour produire la version finale du règlement qui entrera en vigueur après sa publication dans la Partie II de la Gazette du Canada.

    Quand Parcs Canada prévoit-il d’appliquer le règlement général proposé?

    Parcs Canada travaille avec diligence pour élaborer le projet de règlement conformément au processus rigoureux établi dans la Directive du Cabinet sur la réglementation, en tenant compte des commentaires qui seront reçus au cours des activités de mobilisation. Bien que de nombreux éléments puissent avoir une incidence sur l’échéancier, Parcs Canada prévoit actuellement que le règlement proposé pourrait être appliqué d’ici le début de 2026 dans les aires marines nationales de conservation qui seront entièrement établies en vertu de la Loi sur les aires marines nationales de conservation du Canada.

    Quelles activités sont autorisées dans les aires marines nationales de conservation?

    Diverses activités et utilisations peuvent être autorisées dans les aires marines nationales de conservation, notamment la pêche, la navigation, et les activités récréatives et touristiques (par exemple, la navigation de plaisance, la plongée sous-marine, la natation). Ces activités doivent être écologiquement viables et être en harmonie avec le but des aires marines nationales de conservation.

    Y a-t-il des activités et des utilisations qui seront interdites dans les aires marines nationales de conservation dans le cadre du règlement?

    Le règlement propose une série de dispositions générales qui permettront à chaque site, par le biais de la délivrance de permis et d’autres formes d’autorisations, de fixer les conditions dans lesquelles les activités et les utilisations autorisées peuvent avoir lieu dans les aires marines nationales de conservation. Le règlement proposé fournira des outils pour faire respecter les plans de zonage, qui sont préparés pour chaque aire marine nationale de conservation. Le règlement prévoit également des dispositions permettant la fermeture rapide d’aires de conservation en réponse à une situation d’urgence ou à un événement imprévu, et la délimitation d’aires spéciales de gestion où certaines activités ou utilisations peuvent être soumises à des restrictions ou à des conditions.

    Le règlement entraînera-t-il des coûts pour les utilisateurs des aires marines nationales de conservation?

    Les sites administrés par Parcs Canada constituent les pierres angulaires de l’industrie touristique du Canada, et l’Agence s’est engagée à offrir aux visiteurs des expériences abordables, enrichissantes et de grande qualité, et à appuyer le tourisme dans les collectivités de partout au pays.

    Parcs Canada est financée par le biais d’une combinaison de crédits budgétaires fédéraux et de frais de service. Les recettes provenant des frais de service sont réinvesties dans les opérations, et contribuent à la conservation et à la découverte des sites historiques nationaux, des parcs nationaux et des aires marines nationales de conservation. Ces frais sont réinvestis pour soutenir les programmes, les services et les installations destinés aux visiteurs, tels que les panneaux d’interprétation et les expositions, l’entretien des sentiers, les dépenses salariales, la signalisation, le marketing, la sécurité des visiteurs, les communications et le soutien à la planification des voyages pour les visiteurs. Les droits imposés aux visiteurs n’excèdent jamais les coûts de la prestation des services aux visiteurs; ils ne servent qu’à couvrir une partie des frais, ce qui assure aux visiteurs des expériences abordables.

    Comme c’est le cas dans d’autres aires patrimoniales protégées, certains des services offerts aux utilisateurs des AMNC seront payants. Le règlement proposé comprend des dispositions relatives aux permis et à d’autres formes d’autorisation. Dans certains cas, les activités et les utilisations seront payantes. Parcs Canada s’engage à veiller à ce que les frais imposés aux visiteurs soient raisonnables, représentent un bon rapport qualité/prix pour les Canadiens, et ne limitent pas indûment l’accessibilité aux aires marines nationales de conservation.

Inuktitut

    ᑭᓲᕙᑦ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᓂ ᓴᐳᔾᔭᐅᓯᒪᔪᑦ (NMCAs)?

    ᑲᓇᑕᒥ  ᑕᕆᐅᕐᓂ  ᓴᐳᔾᔭᐅᓯᒪᔪᑦ ᓴᐳᔾᔭᐅᓯᒪᕗᑦ  ᑕᕆᐅᕐᓂ  ᑕᓯᕐᔪᐊᓂᓗ   ᓴᖅᑭᑕᐅᔪᓄᑦ  ᐃᓗᐊᓂ   ᑲᓇᑕᒥ  ᑕᕆᐅᕐᓂ  ᓴᐳᔾᔭᐅᓯᒪᔪ  ᐱᖁᔭᕐᔪᐊᖅ. ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᓂ ᓴᐳᔾᔭᐅᓯᒪᔪᑦ ᐱᖃᓯᐅᔾᔨᔪᑦ ᑕᕆᐅᑉ ᐃᖅᑲᖓᓂᒃ ᑕᓯᐅᓪᓗ ᐃᖅᑲᖓᓂᒃ ᐃᒥᕐᓂᒃ, ᓯᑯᓂᒡᓗ, ᐃᒪᖅᓱᖕᓃᑦᑐᓐᓇᕆᓪᓗᑎᒃ, ᑰᑦ ᖃᓂᖏᓐᓂ, ᕿᑭᖅᑕᓂ ᐊᓯᓂᓗ ᓯᒡᔭᓃᑦᑐᓂ ᓄᓇᓂ.

    ᑭᓲᖕᒪᑦ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᓂ ᓴᐳᔾᔭᐅᓯᒪᔪᖅ ᐃᓂᓕᐅᖅᓯᒪᔪᖅ?

    ᑲᓇᑕᒥ  ᑕᕆᐅᕐᓂ  ᓴᐳᔾᔭᐅᓯᒪᔪᑦ  ᑲᓇᑕᒥ  ᑕᕆᐅᕐᓂ ᐃᓂᓕᐅᖅᓯᒪᔪᑦ  ᓴᐳᔾᔭᐅᓯᒪᕗᑦ  ᐃᓗᐊᓃᓪᓗᓂ  ᐃᓂᐅᑉ  ᒪᓕᒃᑐᒧᑦ  ᐊᑕᐅᓯᕐᒧᑦ   ᐅᖓᑖᓄᓪᓘᓐᓃᑦ  ᓄᓇᖃᖅᑳᖅᑐᓄᑦ  ᓄᓇᑖᕈᑎᒧᑦ (ᓄᑦ) ᐊᖏᖅᑕᐅᓯᒪᔪᑦ  ᐋᔩᕐᓂᕐᓄᑦ   ᑲᓇᑕᐅᑉ ᒐᕙᒪᖓᓄᑦ.  ᑲᓇᑕᒥ  ᑕᕆᐅᕐᓂ  ᓴᐳᔾᔭᐅᓯᒪᔪᑦ  ᐃᓂᓕᐅᖅᓯᒪᔪᑦ ᓴᖅᑭᑕᐅᕗᑦ  ᐊᐅᓚᑕᐅᓪᓗᑎᒡᓗ  ᐃᓕᖅᑯᓯᖏᑎᑐᑦ     ᑲᓇᑕᒥ   ᑕᕆᐅᕐᓂ   ᓴᐳᔾᔭᐅᓯᒪᔪᑐᑦ , ᑭᓯᐊᓂ  ᐃᓂᐅᑉ  ᖃᓄᐃᓕᖓᓂᖓ  ᑐᙵᔪᖅ  ᑭᖑᓪᓕᖅᐹᒧᑦ  ᖃᓄᖅᑑᖅᑕᐅᔪᒧᑦ   ᓄᓇᖃᖅᑳᖅᑐᓄᑦ  ᐱᔭᐅᔪᓄᑦ.  

    ᑭᓱ ᐊᑑᑎᒋᕙᐅᒃ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᓂ ᓴᐳᔾᔭᐅᓯᒪᔫᑉ?

    ᑲᓇᑕᒥ  ᑕᕆᐅᕐᓂ  ᓴᐳᔾᔭᐅᓯᒪᔪᑦ  ᓴᖅᑭᑕᐅᓲᑦ  ᓴᐳᑎᓂᐊᕋᒥᒃ  ᓄᖑᔾᔭᐃᕐᓗᒋᓪᓗ   ᑕᕆᐅᕐᓂ ᑕᓯᕐᔪᐊᓂᓗ ᐱᕚᓪᓕᕈᑕᐅᓗᑎᒃ,  ᐃᓕᔾᔪᑕᐅᓗᑎᒃ  ᐊᓕᐊᓇᐃᒋᔭᐅᓗᑎᒃ   ᐃᓄᖏᓐᓄᑦ  ᑲᓇᑕᐅᑉ  ᓄᓇᕐᔪᐊᓪᓗ.   ᐊᐅᓚᑦᑎᓂᕐᓄᑦ  ᑎᑭᑕᐅᓇᓱᒃᑐᑦ ᓄᑖᕈᖅᓯᒪᔪᓄᑦ  ᐊᑐᐊᒐᕐᒧᑦ  ᓴᖅᑭᑕᐅᓂᖏᓐᓄᑦ  ᐊᐅᓚᑕᐅᓂᖏᓐᓄᓪᓗ  ᑲᓇᑕᒥ  ᑕᕆᐅᕐᓂ  ᓴᐳᔾᔭᐅᓯᒪᔪᑦ ᑐᕌᕈᑎᒥ. ᒥᕐᖑᐃᖅᓯᕐᕕᓕᕆᔨᒃᑯᑦ ᑲᓇᑕᒥᒃᑯᑦ ᐱᓕᕆᔭᖏᑦ ᐊᑐᓕᖁᓪᓗᒋᑦ ᐊᑑᑎᖏᑦ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᓂ ᓴᐳᔾᔭᐅᓯᒪᔪᑦ.

    ᖃᔅᓯᐅᕙᑦ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᓂ ᓴᐳᔾᔭᐅᓯᒪᔪᑦ ᓇᓃᑉᐸᓪᓗ?

    ᑕᓪᓕᒪᐅᕗᑦ  ᑲᓇᑕᒥ  ᑕᕆᐅᕐᓂ  ᓴᐳᔾᔭᐅᓯᒪᔪᑦ. ᐊᑕᐅᓯᑐᐊᖅ - ᒍᐊᐃ ᕼᐋᓇᔅ   ᑲᓇᑕᒥ ᒥᕐᖑᐃᖅᓯᕐᕕᒃ  ᐃᓂᓕᐅᖅᓯᒪᔪᖅ, ᑲᓇᑕᒥ  ᑕᕆᐅᕐᓂ  ᓴᐳᔾᔭᐅᓯᒪᔪᓄᑦ  ᐃᓂᓕᐅᖅᓯᒪᔪᖅ, ᕼᐊᐃᑕ  ᐃᑦᑕᕐᓂᓴᖃᕐᕕᒃ ᐳᕆᑎᔅ  ᑲᓚᒻᐱᐊᒥ – ᓴᖅᑭᑕᐅᔪᖅ   ᐃᓗᐊᓂ ᑲᓇᑕᒥ  ᑕᕆᐅᕐᓂ  ᓴᐳᔾᔭᐅᓯᒪᔪ  ᐱᖁᔭᕐᔪᐊᖅ.  ᐊᓰᑦ  ᐊᐅᓚᔪᑦ  ᐃᓃᑦ  ᐱᖃᓯᐅᔾᔨᔪᑦ ᑕᓯᕐᔪᐊᖅ  ᓱᐱᐅᕆᐅ ᑲᓇᑕᒥ   ᑕᕆᐅᕐᓂ   ᓴᐳᔾᔭᐅᓯᒪᔪᖅ ᐊᓐᑎᕆᐅᒥ,  ᑕᓪᓗᕈᑎᐅᑉ  ᐃᒪᖓ  ᑲᓇᑕᒥ  ᑕᕆᐅᕐᓂ  ᓴᐳᔾᔭᐅᓯᒪᔪᖅ  ᓄᓇᕘᒥ,   ᕙᑕᒻ ᕙᐃᕝ   ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᓂ  ᒥᕐᖑᐃᖅᓯᕐᕕᒡᓗ   ᐊᓐᑎᕆᐅᒥ. ᓴᒐᓂ−ᓴᐃᓐᑦ   ᓗᐊᕋᓐᔅ    ᑕᕆᐅᕐᓂ   ᒥᕐᖑᐃᖅᓯᕐᕕᒃ   ᑯᐸᐃᒃᒥ ᓴᖅᑭᓪᖢᓂ ᓇᖕᒥᓂᕐᒥᓄᑦ ᐱᖁᔭᓕᐊᓄᑦ. ᖃᔅᓯᑲᓪᓚᑦ ᐃᓃᑦ ᓴᖅᑎᑕᐅᔪᒪᔪᑦ ᐊᔾᔨᒌᖏᑦᑐᓂᓗ ᐱᓕᕝᕕᐅᓕᖅᖢᑎᒃ ᓴᖅᑭᑕᐅᓂᖏᓐᓄᑦ.

    ᖃᓄᖅ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᓂ ᓴᐳᔾᔭᐅᓯᒪᔪᑦ ᓴᓇᔭᐅᓲᖑᕙᑦ?

    ᑲᓇᑕᒥ  ᑕᕆᐅᕐᓂ  ᓴᐳᔾᔭᐅᓯᒪᔪᑦ  ᓴᖅᑭᑕᐅᕗᑦ  ᒪᓕᒃᖢᒋᑦ  ᐋᖅᑭᒃᓯᒪᔪᑦ   ᓄᑖᕈᕆᐊᖅᓯᒪᔪᒥ  ᐊᑐᐊᒐᕐᒧᑦ  ᓴᖅᑭᑕᐅᓂᖏᓐᓄᑦ  ᐊᐅᓚᑕᐅᓂᖏᓐᓄᓪᓗ  ᑲᓇᑕᒥ  ᑕᕆᐅᕐᓂ  ᓴᐳᔾᔭᐅᓯᒪᔪᓄᑦ ᑐᕌᖅᑎᑕᐅᓪᓗᑎᒡᓗ ᑲᓇᑕᒧᑦ ᑭᓱᓕᕆᓂᕐᓄᑦ  ᐸᕐᓇᐅᑎᒧᑦ.  ᒥᕐᖑᐃᖅᓯᕐᕕᓕᕆᔨᒃᑯᑦ  ᑲᓇᑕᒥᒃᑯᑦ  ᑭᒡᒐᖅᑐᐃᓇᓱᒃᑐᑦ  ᐊᑐᓂ 29 ᐃᒪᕐᓂᒃ.

    ᖃᓄᖅ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᓂ ᓴᐳᔾᔭᐅᓯᒪᔪᑦ ᐊᐅᓚᑕᐅᕙᑦ?

    ᑲᓇᑕᒥ   ᑕᕆᐅᕐᓂ  ᓴᐳᔾᔭᐅᓯᒪᔪᑦ ᐊᐅᓚᑕᐅᔪᑦ  ᓈᒻᒪᒃᑐᑦ  ᐊᑐᕆᐊᓖᑦ ᐱᔪᓐᓇᖁᓪᓗᒋᑦ  ᒫᓐᓇᐅᔪᖅ ᓯᕗᓂᕐᒥᓗ   ᐃᓅᔪᑦ ᐆᒪᔫᖃᑎᒌᖏᑦᑐᑦ  ᑲᔪᓰᓐᓇᕈᓐᓇᕐᓗᑎᒃ  ᐅᓄᕐᓗᑎᒃ. ᐊᐅᓚᑦᑎᑦᑎᐊᕐᓂᖅ  ᓇᓕᐊᑐᐃᓐᓇᕐᒥᒃ ᒥᕐᖑᐃᖅᓯᕐᕕᓕᕆᔨᒃᑯᑦ  ᑲᓇᑕᒥᒃᑯᑦ  ᓴᐳᑎᓯᒪᔭᖏᑦ  ᓴᖅᑭᑕᐅᕗᑦ   ᑲᑐᔾᔨᓂᒃᑯᑦ  ᐱᓕᕆᖃᑎᒌᖕᓂᒃᑯᓪᓗ.  ᑲᓇᑕᒥ  ᑕᕆᐅᕐᓂ  ᓴᐳᔾᔭᐅᓯᒪᔪᑦ ᐊᐅᓚᑕᐅᓂᖏᑦ  ᐱᖃᓯᐅᔾᔨᔪᑦ  ᐱᓕᕆᖃᑎᖃᑦᑎᐊᕐᓂᕐᓂᒃ  ᐊᓯᓐᒃ  ᐊᑐᓲᓂᒃ  ᐃᒪᕐᓂᒃ,   ᓄᓇᓂᒃ  ᓯᑯᓂᒃ  ᐆᒪᔪᓂᒡᓗ ᐊᑐᒐᒃᓴᓂᒃ ᖃᓄᐃᖏᑦᑐᒃᑯᑦ  ᐱᑕᖃᐃᓐᓇᕐᓂᐊᕐᒪᑦ   ᖃᓄᐃᖏᑦᑐᓂᒃ  ᑲᔪᓰᓐᓇᕈᓐᓇᖅᑐᓂᒃ  ᐆᒪᔫᖃᑎᒌᖏᑦᑐᓂᒃ.   ᒪᓕᒋᐊᓖᑦ ᐃᑲᔫᑕᐅᓂᐊᖅᑐᑦ  ᐱᖁᔭᕐᔪᐊᕐᒧᑦ,  ᐊᑐᖅᑐᓄᑦ   ᐊᑐᐊᒐᓄᑦ,  ᐃᓃᑦ  ᐋᖅᑭᒃᑕᐅᓂᖏᓐᓄᑦ   ᐊᖏᖃᑎᒌᒍᑏᑦ,  ᐊᐅᓚᑦᑎᓂᕐᓄᑦ ᐸᕐᓇᐅᑏᑦ  ᐊᓯᖏᓪᓗ  ᐃᓗᐃᑦᑐᒃᑯᑦ  ᑐᙵᕕᖕᓄᑦ   ᓴᖅᑭᑕᐅᓂᖏᓐᓄᑦ  ᐊᐅᓚᑦᑎᓂᕐᓄᓪᓗ  ᑲᓇᑕᒥ   ᑕᕆᐅᕐᓂ  ᓴᐳᔾᔭᐅᓯᒪᔪᓂᒃ.

    ᖃᓄᐃᒻᒪᑦ ᒥᕐᖑᐃᖅᓯᕝᕕᓕᕆᔨᒃᑯᑦ ᑲᓇᑕᒥᒃᑯᑦ ᓴᓇᕙᑦ ᒪᓕᒐᕐᓂᒃ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᓂ ᓴᐳᔾᔭᐅᓯᒪᔪᓄᑦ ?

    ᒪᓕᒐᐃᑦ ᐱᓕᕆᔾᔪᑕᐅᕗᑦ  ᒪᓕᒐᓕᐅᕐᓂᒃᑯᑦ  ᓄᑭᓄᑦ  ᐱᖁᔭᐃᓪᓗ  ᐊᑐᕐᓗᑎᒃ.  ᒥᕐᖑᐃᖅᓯᕐᕕᓕᕆᔨᒃᑯᑦ  ᑲᓇᑕᒥᒃᑯᑦ  ᓴᓇᔪᑦ  ᒪᓕᒋᐊᓕᖕᓂᒃ ᖃᓄᐃᓕᐅᖅᑕᐅᔪᑦ  ᐊᑐᕐᓃᓪᓗ   ᐊᑐᖅᑕᐅᔪᑦ  ᐃᓗᐊᓂ  ᑲᓇᑕᒥ  ᑕᕆᐅᕐᓂ  ᓴᐳᔾᔭᐅᓯᒪᔪᑦ ᐱᓕᕆᔭᐅᓗᑎᒃ  ᒪᓕᒃᑐᓄᑦ   ᖃᓄᐃᑕᐅᓇᓱᒃᑐᓄᑦ  ᑖᒃᑯᓄᖓ  ᐊᑐᐃᓐᓇᐅᖏᑦᑐᓄᑦ   ᐃᓂᓄᑦ.  ᒪᓕᒋᐊᓖᑦ  ᐱᕕᖃᖅᑎᑦᑎᓂᐊᖅᑐᑦ ᑲᓇᑕᒥ  ᑕᐃᒪᐃᖏᓐᓇᖅᑐᓂᒃ   ᒪᓕᒃᑎᑕᒃᓴᓂᒡᓗ  ᓴᓇᕐᕈᑎᓂᒃ  ᐊᑐᖅᑐᓄᑦ ᑲᓇᑕᒥ  ᑕᕆᐅᕐᓂ  ᓴᐳᔾᔭᐅᓯᒪᔪᓄᑦ  ᓴᖅᑭᑕᐅᔪᑦ  ᐃᓗᐊᓂ  ᑲᓇᑕᒥ  ᑕᕆᐅᕐᓂ  ᓴᐳᔾᔭᐅᓯᒪᔪᑦ  ᐱᖁᔭᕐᔪᐊᑉ  ᓯᒡᔭᒥᑦ  ᓯᒡᔭᒧᑦ  ᑕᓯᕐᔪᐊᓂᓗ.   ᒪᓕᒐᓕᐊᕆᔭᐅᔪᒪᔪᑦ  ᐱᖃᓯᐅᔾᔨᓂᐊᖅᑐᑦ   ᐱᕕᑭᑎᑦᑎᔪᓂᒃ ᐱᓕᕆᔭᕆᐊᖃᖏᑦᑐᓂᒡᓗ  ᐊᑐᖅᑐᓄᑦ  ᑕᒪᒃᑮᓄᑦ ᑲᓇᑕᒥ  ᑕᕆᐅᕐᓂ  ᓴᐳᔾᔭᐅᓯᒪᔪᓄᑦ  ᐱᖃᓯᐅᓪᓗᒋᑦ  ᐱᔪᓐᓇᐅᑎᖃᕆᐊᓖᑦ   ᐊᐅᓚᑦᑎᔨᓂᒡᓗ  ᐊᐅᓚᑦᑎᓂᐊᖅᑐᓂᒃ  ᐱᓕᕆᔪᓂᒃ   ᑐᕌᖅᑐᓄᑦ  ᑐᑭᓯᔭᐅᓂᖓᓄᑦ  ᐊᕙᑎᖏᓐᓄᓪᓗ   ᐊᑐᓂ  ᑲᓇᑕᒥ  ᑕᕆᐅᕐᓂ  ᓴᐳᔾᔭᐅᓯᒪᔪᑦ.

    ᖃᓄᖅ ᒪᓕᒋᐊᓖᑦ ᓴᓇᔭᐅᕙᑦ?

    ᒐᕙᒪᑐᖃᒃᑯᑦ  ᒪᓕᒋᐊᓕᖏᑦ   ᓴᓇᔭᐅᕗᑦ ᐱᓕᕆᔾᔪᓯᐅᓚᐅᕐᓗᓂ  ᐅᖃᐅᓯᕆᔭᐅᔪᖅ ᒪᓕᒐᓕᐅᖅᑎᓄᑦ  ᑎᓕᐅᕈᑎᒥ  ᒪᓕᒐᓕᐅᕐᓂᕐᓄᑦ. ᑖᓐᓇ  ᑎᓕᐅᕈᑎ  ᒪᓕᒋᐊᖃᖅᑎᑦᑎᔪᖅ:     

    • ᒪᓕᒋᐊᓖᑦ  ᓴᐳᔾᔨᕗᑦ   ᓯᕗᒧᐊᖅᑎᖦᖢᒋᓪᓗ  ᐃᓄᓕᒫᑦ  ᐱᔪᒪᓇᖏᑦ   ᐃᑲᔪᖅᖢᑎᒡᓗ  ᒐᕙᒪᑦᑎᐊᖑᓂᕐᓂᒃ; 
    • ᐊᐅᓚᑦᑎᓂᕐᓄᑦ  ᐱᓕᕆᔾᔪᓯᖅ   ᐅᓪᓗᒥᓯᐅᑕᐅᔪᖅ,  ᐊᑐᐃᓐᓇᐅᔪᖅ  ᓴᖅᑭᔮᖅᖢᓂᓗ; 
    • ᒪᓕᒋᐊᓕᖕᓄᑦ  ᖃᓄᖅᑑᕐᓂᖅ   ᖃᐅᔨᒪᔭᐅᔪᓄᑦ  ᑐᙵᔪᖅ;  ᐊᒻᒪᓗ  
    • ᒪᓕᒋᐊᓖᑦ  ᐃᑲᔪᖅᑐᑦ   ᓈᒻᒪᒃᑐᒥᒃ  ᓇᓕᒧᑦᑐᓂᒡᓗ  ᑮᓇᐅᔭᖃᕐᓂᕐᓂᒃ.   

    ᒪᓕᒋᐊᓖᑦ  ᓴᓇᔭᐅᓂᖏᑦ   ᑐᓴᐅᒪᔭᐅᑎᑕᐅᔭᕆᐊᓖᑦ  ᑲᑎᖃᑎᒌᕈᓘᔭᕐᓂᕐᓄᑦ  ᑐᓴᕋᖕᓂᕐᓄᓪᓗ   ᐃᓚᐅᔪᓄᑦ  ᐊᒃᑐᖅᑕᐅᔪᓐᓇᖅᑐᓄᑦ  ᒪᓕᒋᐊᓕᖕᓄᑦ.   

    ᐱᓕᕆᕝᕖᑦ  ᑎᒦᓪᓗ  ᕿᒥᕐᕈᔭᕆᐊᓖᑦ ᒪᓕᒋᐊᓕᖕᓂᑦ  ᐊᒃᑐᐃᓂᕐᓂᒃ   ᑕᒪᒃᑮᓄᑦ  ᒪᓕᒐᓕᐅᕈᒪᔪᓄᑦ.  

    ᒪᓕᒋᐊᓕᖕᓂᑦ  ᐊᑦᑯᓂᕐᓂᒃ  ᕿᒥᕐᕈᓃᑦ   ᑕᑯᓇᒋᐊᖃᖅᐳᑦ  ᐱᐅᔪᓂᒃ  ᐱᐅᖏᑦᑐᓂᒡᓗ   ᐊᒃᑐᐃᓂᐅᑐᐃᓐᓇᕆᐊᓕᖕᓂᒃ  ᒪᓕᒐᓕᐅᕐᓂᕐᓂᑦ  ᖃᓄᐃᖏᓐᓂᖏᓐᓄᑦ,   ᐊᑦᑕᕐᓇᖏᑦᑐᒦᓐᓂᖏᓐᓄᑦ,  ᐅᓗᕆᐊᓇᖏᑦᑐᒦᓐᓂᖏᓐᓄᑦ,  ᐃᓅᓯᒃᑯᑦ   ᑮᓇᐅᔭᑎᒍᓪᓗ  ᖃᓄᐃᖏᓐᓂᖏᓐᓄᑦ  ᑲᓇᑕᒥᐅᓄᑦ,  ᐱᓯᓇᓯᓄᑦ,  ᐊᕙᑎᓄᓪᓪᓗ.   ᐊᐅᓚᑦᑎᔩᑦ  ᓴᖅᑭᔮᖅᑎᑦᑎᔭᕆᐊᓖᑦ   ᐱᕚᓪᓕᕈᑏᑦ  ᑲᓇᑕᒥᐅᓄᑦ  ᐅᓄᕐᓂᖅᓴᐅᕗᑦ   ᐊᑭᓂᑦ.  ᖃᓄᐃᓕᖅᑐᑦ ᒪᓕᒋᐊᓕᖕᓂᑦ  ᐊᑦᑯᓂᕐᓂᒃ  ᕿᒥᕐᕈᔭᕆᐊᓕᖕᓂᑦ   ᑐᑭᓯᓇᖅᑐᒃᑯᑦ  ᓇᐃᓈᖅᓯᒪᔪᓂᒃ  ᓂᕆᐅᒋᔭᐅᔪᓄᑦ   ᐊᒃᑐᐃᓂᕐᓄᑦ  ᑕᐃᔭᐅᔪᖅ ᒪᓕᒋᐊᓕᖕᓂᑦ  ᐊᑦᑯᓂᕐᓂᒃ   ᕿᒥᕐᕈᔭᕆᐊᓕᖕᓂᑦ  ᐅᓂᒃᑳᕐᒥᒃ.  ᐱᔭᕇᕈᓂ  ᒪᓕᒋᐊᓕᖕᓂᑦ  ᐊᒃᑐᐃᓂᕐᓂᒃ   ᕿᒥᕐᕈᔭᕆᐊᓕᖕᓂᑦ  ᐅᓂᒃᑳᖅ ᐱᒋᐊᕈᑏᓪᓗ ᒪᓕᒐᙳᖁᔭᐅᔪᑦ  ᑎᑎᕋᖅᑕᐅᕙᒌᓛᖅᑐᑦ   ᐃᓚᖓ 1ᒥ  ᑲᓇᑕ  ᒐᓴᑦᒥ  30 ᐅᓪᓗᓄᑦ  ᐃᓄᓕᒫᓄᑦ   ᐅᖃᕐᕕᐅᔪᓐᓇᕐᓂᐊᕋᒥᒃ. ᑐᓴᖅᑕᐅᔪᑦ  ᑐᓴᕋᓱᖕᓂᕐᓂᑦ  ᑐᓴᐅᒪᔾᔪᑕᐅᓂᐊᖅᑐᑦ   ᐱᐅᓯᒋᐊᕈᑎᓄᑦ ᑭᖑᓪᓕᖅᐹᒧᑦ  ᐋᖅᑭᒍᑕᐅᓗᑎᒃ  ᒪᓕᒐᕐᓄᑦ,   ᐊᑐᓕᕐᓗᑎᒃ  ᑎᑎᕋᖅᑕᐅᔭᕇᕈᑎᒃ  ᐃᓚᖓ 2ᒥ   ᑲᓇᑕ  ᒐᓴᑦᒥ.     

    ᖃᖓ ᒥᕐᖑᐃᖅᓯᕐᕕᓕᕆᔨᒃᑯᑦ ᑲᓇᑕᒥᒃᑯᑦ ᐊᑐᓕᖅᑎᑦᑎᔪᒪᕙᑦ ᒪᓕᒐᓕᐊᕆᔭᐅᔪᒪᔪᓂᒃ?

    ᒥᕐᖑᐃᖅᓯᕐᕕᓕᕆᔨᒃᑯᑦ  ᑲᓇᑕᒥᒃᑯᑦ  ᐱᓕᕆᓪᓚᒃᑐᑦ  ᒪᓕᒐᓕᐊᕆᔭᐅᔪᒪᔪᓄᑦ  ᒪᓕᒃᖢᒋᑦ   ᐱᓪᓕᕆᔾᔪᓰᑦ  ᐋᖅᑭᒃᓯᒪᔪᑦ  ᒪᓕᒐᓕᐅᖅᑎᓄᑦ  ᑎᓕᐅᕈᑎᒥ  ᒪᓕᒐᓕᐅᕐᓂᕐᓄᑦ,  ᐃᓱᒪᒋᓪᓗᒍ  ᑐᓴᕐᓂᐊᕐᒪᑕ   ᑲᑎᑲᑕᖕᓂᒃᑯᑦ.  ᑭᓱᕈᓘᔭᖃᕋᓗᐊᖅᖢᓂ  ᐊᒃᑐᐃᑐᐃᓐᓇᕆᐊᓕᖕᓂᒃ ᖃᖓᒧᑦ  ᐱᓕᕆᔭᐅᔪᓂᒃ,      ᒥᕐᖑᐃᖅᓯᕐᕕᓕᕆᔨᒃᑯᑦ  ᑲᓇᑕᒥᒃᑯᑦ ᒫᓐᓇᐅᔪᖅ  ᓂᕆᐅᒃᑐᑦ   ᒪᓕᒐᓕᐊᕆᔭᐅᔪᑦ  ᐊᑐᓕᕈᓐᓇᖅᐳᑦ  ᐱᒋᐊᕐᓂᖓᓂ 2026  ᑲᓇᑕᒥ  ᑕᕆᐅᕐᓂ  ᓴᐳᔾᔭᐅᓯᒪᔪᓄᑦ  ᐊᑐᓕᑦᑎᐊᕐᓂᐊᖅᑐᓄᑦ  ᐃᓗᐊᓂ ᑲᓇᑕᒥ   ᑕᕆᐅᕐᓂ  ᓴᐳᔾᔭᐅᓱᑲᔪᓄᑦ   ᐱᖁᔭᕐᔪᐊᑉ   ᑕᐃᑲᓂ.

    ᑭᓱᑦ ᖃᓄᐃᓕᐅᕐᓃᑦ ᐱᓕᕆᔭᐅᔪᓐᓇᖅᐸᑦ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᓂ ᓴᐳᔾᔭᐅᓯᒪᔪᓂ?

    ᐊᔾᔨᒌᖏᑦᑐᑦ  ᐱᓕᕆᐊᒃᓴᑦ  ᐊᑐᒐᒃᓴᓪᓗ   ᐊᔪᙱᑎᑕᐅᔪᓐᓇᖅᑐᑦ ᑲᓇᑕᒥ   ᑕᕆᐅᕐᓂ  ᓴᐳᔾᔭᐅᓯᒪᔪᓄᑦ  ᐱᖃᓯᐅᓪᓗᒋᑦ  ᐃᖃᓗᒐᓱᖕᓃᑦ,   ᓅᒃᑕᕐᓃᑦ  ᐊᓯᒍᐃᔭᕐᓃᑦ  ᐳᓚᕋᑎᓄᓪᓗ   ᐱᓕᕆᐊᒃᓴᑦ (ᓲᕐᓗ  ᐅᒥᐊᖅᑐᖅᑐᑦ,  ᐊᖅᑲᐅᒪᔪᑦ   ᐳᐃᔾᔪᕌᖅᑐᑦ)  ᑖᒃᑯᐊ  ᐱᓕᕆᐊᒃᓴᑦ ᐱᓕᕆᔭᐅᔭᕆᐊᖃᖅᑐᑦ  ᐆᒪᔪᑦ  ᓄᖑᖏᓪᓗᑎᒃ  ᒪᓕᒡᓗᒡᑎᒡᓗ   ᐊᑑᑎᖏᓐᓄᑦ  ᑲᓇᑕᒥ  ᑕᕆᐅᕐᓂ  ᓴᐳᔾᔭᐅᓯᒪᔪᓄᑦ.

    ᖃᓄᐃᓕᐅᕐᓃᑦ ᐊᑐᕐᓃᓪᓘᓐᓃᑦ ᐊᑐᖁᔭᐅᔮᙱᓚᑦ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᓂ ᓴᐳᔾᔭᐅᓯᒪᔪᓂ ᒪᓕᒐᑦ ᐱᔾᔪᑎᒋᓪᓗᒋᑦ?

    ᒪᓕᒐᐃᑦ  ᖃᔅᓯᓂᒃ  ᐱᕕᓕᐅᖅᓯᒪᕗᑦ  ᐱᕕᖃᕈᑕᐅᓗᑎᒃ   ᐊᑐᓂᓄᑦ  ᐃᓂᓄᑦ,  ᑐᓂᔭᐅᓂᒃᑯᑦ   ᐱᔪᓐᓇᐅᑎᓂᒃ  ᐊᓯᓂᒡᓗ ᐊᔪᖏᔾᔪᑎᓂᒃ,  ᐋᖅᑭᒡᓗᒋᑦ   ᐊᑐᕆᐊᓖᑦ  ᒪᓕᒋᐊᓖᓪᓗ  ᖃᓄᑎᒋ  ᐱᔪᓐᓇᖁᔭᐅᓂᖏᓐᓄᑦ  ᐱᓕᕆᐊᒃᓴᑦ   ᐊᑐᒐᒃᓴᓪᓗ  ᐱᓕᕆᔭᐅᔪᓐᓇᖅᑐᑦ  ᐃᓗᐊᓂ ᑲᓇᑕᒥ   ᑕᕆᐅᕐᓂ  ᓴᐳᔾᔭᐅᓯᒪᔪᑦ.  ᒪᓕᒐᓕᐊᕆᔭᐅᔪᒪᔪᑦ   ᓴᓇᕐᕈᑎᖃᕐᓂᐊᖅᑐᑦ  ᒪᓕᒃᑎᑕᐅᓂᖏᓐᓄᑦ  ᓄᓇᐃᑦ  ᐊᑐᖅᑕᐅᓂᖏᓐᓄᑦ  ᐸᕐᓇᐅᑎᓄᑦ,   ᐸᕐᓇᒃᑕᐅᓲᓄᑦ  ᐊᑐᓂᓄᑦ ᑲᓇᑕᒥ  ᑕᕆᐅᕐᓂ  ᓴᐳᔾᔭᐅᓯᒪᔪᓄᑦ.  ᒪᓕᒋᐊᓖᑦᑕᐅᖅ  ᐱᕕᓕᐅᕈᒪᖕᒥᔪᑦ   ᕿᓚᒥᒃᑯᑦ  ᐅᐸᒃᑕᐅᔪᓐᓇᐃᓪᓕᑎᒡᓪᓗᒋᑦ   ᐃᓃᑦ  ᑭᓯᐊᓂᓄᑦ ᑐᐊᕕᕐᓇᖅᑐᓄᑦ  ᓂᕆᐅᒋᔭᐅᖏᑦᑐᓄᓪᓘᓐᓃᑦ  ᖃᓄᐃᑦᑐᓄᑦ,   ᓇᓗᓇᐃᕐᓗᒋᓪᓗ  ᐊᑐᐃᓐᓇᐅᖏᑦᑐᑦ  ᐊᐅᓚᑦᑎᓂᕐᓄᑦ   ᐃᓃᑦ  ᓇᓕᐊᓪᓗᐊᑕᑦ  ᐱᓕᕆᐊᒃᓴᑦ   ᐊᑐᕐᓃᓪᓘᓐᓃᑦ  ᐱᕕᑭᑎᑕᐅᔪᓐᓇᕐᓗᑎᒃ ᒪᓕᒋᐊᖃᕐᓗᑎᒡᓘᓐᓃᑦ.

    ᒪᓕᒋᐊᓖᑦ ᐊᑭᖃᕐᓂᐊᖅᐸᑦ ᑲᓇᑕᒥ ᑕᕆᐅᕐᓂ ᓴᐳᔾᔭᐅᓯᒪᔪᓄᑦ ᐊᑐᖅᑐᓄᑦ?

    ᑐᙵᕕᒋᔭᐅᓪᓗᑎᒃ  ᑲᓇᑕᐅᑉ  ᐳᓚᕋᑎᓕᕆᓂᕐᓄᑦ   ᒥᕐᖑᐃᖅᓯᕐᕕᓕᕆᔨᒃᑯᑦ  ᑲᓇᑕᒥᒃᑯᓐᓂᑦ  ᐊᐅᓚᑕᐅᔪᑦ   ᐃᓃᑦ  ᐊᖏᖅᓯᒪᔪᑦ  ᐱᕕᖃᖅᑎᓪᓗᒋᑦ   ᐳᓛᕆᐊᖅᑐᑦ  ᐊᑭᑐᖏᑦᑐᓂᒃ  ᑐᑭᖃᑦᑎᐊᖅᑐᓂᒃ   ᐳᓛᖅᑎᓄᑦ  ᐊᑐᕐᓂᕐᓂᒃ  ᐃᑲᔪᖅᑐᕐᓗᑎᒡᓗ   ᐳᓚᕋᓐᓂᕐᓂᒃ ᓄᓇᓕᖕᓂ  ᑲᓇᑕᒥ.     

    ᒥᕐᖑᐃᖅᓯᕐᕕᓕᕆᔨᒃᑯᑦ  ᑲᓇᑕᒥᒃᑯᑦ ᑮᓇᐅᔭᖃᖅᑎᑕᐅᔪᑦ  ᑲᑎᙵᔪᒃᑯᑦ   ᒐᕙᒪᑐᖃᒃᑯᓐᓃᑦ  ᑮᓇᐅᔭᓂᑦ  ᐸᕐᓇᒃᑕᐅᓯᒪᔪᓄᑦ ᐱᔨᑦᑎᕋᕐᓂᕐᓂᓪᓗ  ᐊᑭᓂᑦ.  ᑮᓇᐅᔭᓕᐊᑦ  ᐱᔨᑦᑎᕋᕐᓂᕐᓄᑦ   ᐊᑭᓂᑦ  ᐊᑐᓕᖅᑎᑕᐅᒃᑲᓐᓂᖅᑐᑦ  ᐊᐅᓚᓂᕐᓄᑦ   ᐃᑲᔪᖅᖢᑎᒡᓗ  ᐊᓕᐊᓇᐃᒍᓱᖕᓂᖏᓐᓄᑦ  ᓴᐳᔾᔭᐅᓂᖏᓐᓄᓪᓗ   ᑲᓇᑕᒥ  ᐃᑦᑕᕐᓂᓴᓕᕆᓂᒃᑯᑦ  ᐱᕐᔪᐊᖑᔪᓄᑦ,   ᑲᓇᑕᒥ  ᒥᕐᖑᐃᖅᓯᕐᕕᖕᓄᑦ  ᑲᓇᑕᒥ  ᑕᕆᐅᕐᓂ  ᓴᐳᔾᔭᐅᓯᒪᔪᓄᓪᓗ.   ᑖᒃᑯᐊ  ᐊᑮᑦ  ᐊᑐᓕᖅᑎᑕᐅᒃᑲᓐᓂᖃᑦᑕᖅᑐᑦ  ᐃᑲᔫᑕᐅᓪᓗᑎᒃ   ᐳᓚᕋᑎᓄᑦ  ᐱᓕᕆᐊᒃᓴᓄᑦ,  ᐱᔨᑦᑎᕋᕐᓂᕐᓄᑦ,   ᐃᒡᓗᓄᑦ,  ᓲᕐᓗ  ᑐᑭᓯᔾᔪᑕᐅᔪᓐᓇᖅᑐᓄᑦ  ᓴᖅᑭᔮᖅᑐᓄᑦ   ᑕᑯᔭᒃᓴᓄᓪᓗ,  ᐱᓱᕋᔭᒡᕖᑦ  ᐸᖅᑭᔭᐅᓂᖏᓐᓄᑦ, ᐃᖅᑲᓇᐃᔭᖅᑏᑦ  ᐊᑭᓕᖅᓱᖅᑕᐅᓂᖏᓐᓄᑦ, ᓇᓗᓇᐃᒃᑯᑕᓄᑦ,  ᑐᓴᐅᒪᔭᐅᑎᑦᑎᓂᕐᓄᑦ,  ᐳᓚᕋᑏᑦ  ᐊᑦᑕᕐᓇᖏᑦᑐᒦᓐᓂᖏᓐᓄᑦ,  ᑐᓴᐅᒪᖃᑎᒌᖕᓂᕐᓄᑦ   ᐊᐅᓪᓚᖅᑐᓄᓪᓗ  ᐸᕐᓇᖕᓂᕐᓄᑦ  ᐳᓚᕋᑎᓄᑦ.   ᐳᓚᕋᑎᓄᑦ  ᐊᑮᑦ  ᐅᖓᑖᓄᐊᓚᐅᖅᓯᒪᖏᑦᑐᑦ  ᐱᔨᑦᑎᕋᕐᓂᕐᓄᑦ   ᐳᓚᕋᑎᓄᑦ;  ᐃᓚᐃᓐᓇᕐᔪᐊᓂᒃ  ᑮᓇᐅᔭᓂᒃ   ᐊᑐᖅᑕᒥᓂᒃ  ᐅᑎᖅᑎᑦᑎᓲᖑᕗᑦ,  ᐳᓚᕋᑏᑦ  ᐊᑐᖅᑕᖏᑦ  ᐊᑭᑭᑎᖦᖢᒋᑦ. 

    ᐊᓯᓂᑦᑕᐅᖅ  ᓴᐳᔾᔭᐅᓯᒪᔪᓂ ᐊᓐᓂᕆᔭᐅᔪᓂ,  ᐃᓚᖏᑦ  ᐱᔨᑦᑎᕋᕐᕖᑦ   ᐊᑐᐃᓐᓇᐅᑎᑕᐅᔪᑦ  ᑲᓇᑕᒥ  ᑕᕆᐅᕐᓂ  ᓴᐳᔾᔭᐅᓯᒪᔪᕐᓂ  ᐅᐸᓲᑦ  ᐊᒃᑐᐊᔪᓂᒃ  ᐊᑭᓖᖃᑦᑕᕆᐊᖃᕐᓂᐊᖅᑐᑦ.  ᒪᓕᒐᓕᐊᕆᔭᐅᔪᒪᔪᑦ   ᐱᖃᓯᐅᔾᔨᔪᑦ  ᐱᕕᓕᐅᖅᓯᒪᔪᓂᒃ  ᐊᓯᓂᒡᓗ  ᐊᔪᖏᔾᔪᑎᓂᒃ.  ᐃᓚᖏᑎᒍᑦ   ᑉᓕᕆᐊᒃᓴᑦ  ᐊᑐᒐᒃᓴᓪᓘᓐᓃᑦ  ᐊᑭᓕᕆᐊᖃᕐᓂᐊᖅᑐᑦ.    ᒥᕐᖑᐃᖅᓯᕐᕕᓕᕆᔨᒃᑯᑦ  ᑲᓇᑕᒥᒃᑯᑦ  ᐊᖏᖅᓯᒪᕗᑦ   ᐊᑮᑦ  ᐊᑭᓕᖅᑕᐅᔭᕆᐊᓖᑦ ᐳᓛᕆᐊᖅᑐᓄᑦ  ᐊᑭᑭᖁᓪᓗᒋᑦ,   ᑭᒡᒐᖅᑐᐃᓗᑎᒃ  ᐊᑐᒐᒃᓴᑦᑎᐊᕙᖕᓂᒃ  ᑲᓇᑕᒥᐅᓄᑦ   ᐱᕕᑭᓗᐊᖅᑎᖏᓪᓗᒋᓪᓗ ᐊᓕᐊᓇᐃᓐᓂᖏᑦ  ᐅᐸᒐᒃᓴᐅᓂᖏᓪᓗ ᑲᓇᑕᒥ  ᑕᕆᐅᕐᓂ  ᓴᐳᔾᔭᐅᓯᒪᔪᑦ.